Ga direct naar de inhoud.

Projecten van Waalpartners

Rotonde N211-Zwartendijk-Molenweg in Monster

De kruising Zwartendijk/Molenweg op de N211 in Monster is succesvol afgerond. Wie er langs reed, zag één groot bouwterrein. Op deze plek werd tot en met 2021 een turborotonde aangelegd. Voorafgaand aan de realisatie heeft Waalpartners in opdracht van provincie Zuid-Holland hard gewerkt aan het ontwerp en de civieltechnische voorbereidingen. In de uitvoering heeft Waalpartners samen met de provincie de realisatie van dit mooie project begeleid!

Lees meer: Rotonde N211-Zwartendijk-Molenweg in Monster

Passantenhaven stations Sassenheim

Met medefinanciering vanuit Holland Rijnland en de Provincie Zuid-Holland, legt de gemeente Teylingen een passantenhaven aan bij het Station Sassenheim. De passantenhaven completeert het recreatief transferium bij het station Sassenheim. Vanuit de passantenhaven, gelegen aan de Zandsloot, is sprake van een directe vaarverbinding naar de Kagerplassen.

Lees meer: Passantenhaven stations Sassenheim

Revitalisering buitenruimte Station Rodenrijs

Station Rodenrijs is een belangrijk knooppunt voor het openbaar vervoer in en om Lansingerland. Diverse buslijnen van vervoermaatschappij RET en de drukke metrodienst tussen Den Haag en Rotterdam komen op dit station samen. Door een sterke toename van het aantal gebruikers gaat station Rodenrijs momenteel ten onder aan zijn eigen succes. Naast de vele gebruikers zijn er te weinig voorzieningen en is de ruimtelijke kwaliteit laag. Genoeg reden dus voor een herinrichting!

Lees meer: Revitalisering buitenruimte Station Rodenrijs

Nieuw Reijerwaard

Gemeenschappelijke Regeling Nieuw Reijerwaard is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van 96 hectare agro-logistiek bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard op voormalig land- en glastuinbouwgrond. De locatie bevindt zich in de gemeente Ridderkerk, in de oksel van de rijkswegen A15/A16. Er wordt op het bedrijventerrein ingezet op duurzame en innovatie ontwikkeling met goede ontsluiting op verschillende infrastructurele aansluitingen. Het terrein sluit aan op het bestaande bedrijventerrein van Barendrecht waar o.a. de groenteveiling The Greenery gevestigd is.

Lees meer: Nieuw Reijerwaard

Oostelijke Randweg De Lier

Voor de gemeente Westland verzorgt Waalpartners sinds 2016 de totale voorbereiding van de aanleg van de nieuwe Oostelijke Randweg te De Lier. Van het inventariseren en het uitvoeren van onderzoeken tot aan het civieltechnisch uitwerken van het DO, en het opstellen van het RAW-bestek voor de voorbelastingsfase en het Hybride-contract (UAV-GC) voor de realisatie van de kunstwerken, wegen en overige inrichting.

Lees meer: Oostelijke Randweg De Lier

P+R busstation Heinenoord

Provincie Zuid-Holland wil een definitieve P+R locatie realiseren grenzend aan het busstation Heinenoord. Waalpartners is, binnen de combinatie 3P, gevraagd hiervoor de civieltechnische uitwerking te verzorgen.

Lees meer: P+R busstation Heinenoord

Groot Onderhoud N467B

Voor Provincie Zuid-Holland verzorgt Waalpartners, onder de vlag van combinatie 3P, de volledige civieltechnische engineering en uitvoeringsbegeleiding van het groot onderhoud N467b tussen Naaldwijk en 's-Gravenzande.

Lees meer: Groot Onderhoud N467B

HOV-Teylingen

De busverbinding Noordwijk – Schiphol wordt omgevormd tot een hoogwaardige busverbinding. Hoogwaardig wil in dit geval zeggen: snel, comfortabel, frequent en betrouwbaar openbaar vervoer. Waalpartners mag voor dit project de civieltechnische voorbereiding verzorgen.

Lees meer: HOV-Teylingen

Knooppunt Voorschoten

Waalpartners verzorgt voor de gemeente Voorschoten het verkeerstechnisch ontwerp alsmede de contractvorming en aanbestedingsbegeleiding ten behoeve van een verbeterde doorstroming door het centrum van Voorschoten.

Lees meer: Knooppunt Voorschoten

N207 buscorridor

Provincie Zuid-Holland heeft als doel gesteld de doorstroming op de corridor N207 Alphen aan den Rijn - Schiphol te verbeteren. Het noodzakelijke groot onderhoud wordt hierin meegenomen. Ook zijn twee grote verkeersbruggen (over de Drecht en de Leidschevaart) en een aantal kleinere kunstwerken zoals duikers, en (vee)tunnels vervangen. Gezien de slecht draagkrachtige ondergrond zijn diverse geotechnische constructies toegepast. Het betreft niet alleen voorbelastingen, maar ook een paalmatras, evenwichtsconstructies, damwanden en ophogingen met gewapende grond.

Lees meer: N207 buscorridor

Pagina nummers